آشنایی با پرده پذیرایی توری

فهرست

پرده یکی از تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی محسوب می شود که باید برای تمام جزئیات آن از رنگ و جنس پارچه تا طول و عرض آن حساسیت و دقت بالایی به خرج داد. پارچه های تور یکی از هزاران پارچه هایی است که برای پرده پذیرایی استفاده می شوند. این پارچه ها به سبب جنس لطیفی که دارند حس صمیمیت خاصی در خانه ایجاد می کنند. هر چه رنگ پارچه روشن تر باشد، فضای گرم تری در خانه حاکم می شود و تاثیر زیادی بر روی چیدمان وسایل خانه دارد. البته باید به این نکته هم توجه کنید که این پارچه ها در مقابل نور آفتاب خیلی زود آسیب می بینند؛ پس بهتر است قبل از خرید پرده توری به فکر تهیه یک آستری برای پنجره خود باشید. شاید این کار برای شما کمی هزینه بر باشد اما مزیت های زیادی به همراه دارد؛ به عنوان مثال از پرده در برابر تابش مستقیم نور خوشید محافظت می کند و کمک می کند تا رنگ پارچه به درستی نمایش داده شود. هم چنین به حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند.

در خانه های کوچک اغلب از سبک های مدرن برای دکوراسیون فضای پذیرایی استفاده می شود. چون ابعاد پنجره ها در خانه های امروزی نسبتا کوچک است، پارچه های توری می توانند گزینه مناسبی باشند. این پارچه ها هم با سبک مدرن خانه هم خوانی دارند و هم به لحاظ اقتصادی دارای قیمت مناسبی هستند. به همین جهت یکی از پر طرفدار ترین پارچه ها در دنیای مد و استایل امروز محسوب می شوند. اگر مایل به استفاده از پرده های توری برای خانه های بزرگ با پنجره های قدی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از پارچه های توری که لوکس هستند، مانند پارچه های گیپور استفاده کنید و یا در یک قاب پنجره از انواع مختلف پارچه در کنار هم استفاده کنید؛ مثلا می توانید از پارچه های چند لایه که از یک خانواده رنگ با تناژ رنگی مختلف، استفاده کنید تا جلوه خاص تری به خانه خود ببخشید.

دوخت و برش پرده یکی از مهم ترین مسائل در خصوص پارچه های توری است که باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید. متخصصان آقای پرده می توانند در این امر به شما کمک کنند. همه مراحل طراحی پرده مناسب برای سالن پذیرایی شما از اندازه گیری طول و عرض پرده تا دوخت آن ها به مهارت خاصی نیاز دارد. یک خیاط حرفه ای باید بتواند چین های پرده را، بدون اینکه دوخت پارچه مشخص باشد، در اندازه های یکسان محاسبه کند. در انتخاب پرده مناسب به این نکته نیز توجه داشته باشید که اندازه گیری قد پرده به ارتفاع سقف منزل شما بستگی دارد؛ پرده های قدی می توانند جلوه خاصی به سالن پذیرایی شما ببخشند و باعث بلند تر به نظر رسیدن ارتفاع سقف خانه شما شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *