نکاتی درخصوص خرید پرده شید

فهرست

پرده یکی از اصلی ترین عناصر تاثیر گذار بر جلوه خانه شما است. قبل از خرید پرده اول باید با انواع مدل های آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را مطابق با سلیقه و دکوراسیون خانه خود داشته باشید.

پرده هایی که به صورت کرکره ای هستن مثل شید و زبرا اغلب در طراحی های مدرن استفاده می شوند و در خانه هایی که به سبک مینیمال چیده شده اند بیشتر به چشم می خورند. اینکه شما از چه سبکی برای دکور کردن خانه خود پیروی می کنید اولین نکته ای است که باید به آن دقت کنید سپس پرده را متناسب با آن انتخاب کنید.به عنوان مثال در سبک مدرن خرید پرده شید انتخاب مناسبی است.

شید در زبان انگلیسی به معنی سایه است، پرده شید از یک لایه پارچه تشکیل شده که حول یک محور مشخص می چرخد، متحرک بودن این پرده به شما قابلیت تغییر حالت را می دهد به طوری که می توانید آن را کامل بسته، باز و یا در طول دلخواه خود تنظیم کنید.

این تغییر حالت در گذشته به صورت دستی با طناب هایی که در کنار پرده وصل بود انجام می شود اما امروزه بیشتر از موتور های کوچکی که داخل محور پرده قرار می گیرد استفاده می شود که این کار موجب سهولت در تغییر حالت پرده برای کاربر می شود؛ این موتور ها دو مدل ساده و هوشمند دارند که در نسخه هوشمند آن ها شما می توانید با گوشی موبایل خود به آن متصل شوید و بدون نیاز به کنترل آن را جابجا کنید.

پرده شید رول خود دارای انواع مختلفی است که شما می توانید با توجه به سبکی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده اید یکی از این مدل هارا انتخاب کنید. از انواع پرده های شید می توان به شید رومی ساده، شید رومی مسطح و خمیده، شید بالونی و شید اتریشی اشاره کرد. تمامی مدل های شید دارای یک اصول کلی هستند  که حول یک محور مشخص جمع می شوند و تفاوت اصلی آن در مدل های مختلف در قسمت پایین پرده است به عنوان مثال در شید بالونی قسمت پایینی پرده پفکی شکل است یا در شید اتریشی پارچه های عمودی کنار هم قرار می گیرند و قسمت پایین پرده هلالی شکل و پف دار است.

مکانیز کلی پرده های شید و زبرا شبیه به هم است با این تفاوت که در پرده های زبرا از دو لایه پارچه استفاده می شود ولی در پرده های شید یک لایه پارچه کفایت می کند. دو لایه بودن پرده های زبرا قابلیت تنظیم نور ورودی را به شما می دهد اما در پرده های شید این امکان وجود ندارد.

در پرده های شید می توانید از انواع پارچه های پنبه ای، کتان و یا ابریشمی استفاده کنید که با توجه به دکوراسیون داخلی منزلتان می توانید از پارچه های ساده یا طرح دار استفاده کنید.

مدل های زبرا و دبل نسخه های مدرن از پرده شید می باشند که با داشتن 2 دولایه پارچه یکی ضخیم و یکی نازک امکان کنترل نور ورودی را به شما می دهند، نام دیگر پرده دبل شید شب و روز می باشد و به دلیل داشتن یک لایه توری و یک لایه پارچه ضخیم این قابلیت را به شما می دهند که با باز گذاشتن لایه توری در طول روز از نور آفتاب استفاده کنید و در هنگام شب برای حفظ حریم خصوصی خود از لایه ضخیم آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *