تاثیر پرده بر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

فهرست

تاثیر پرده بر روی جلوه پذیرایی شما غیر قابل انکار است اما بهتر است قبل از خرید پرده یا هریک از وسایل دکوراسیون داخلی سبکی که به آن علاقه بیشتری دارید را پیدا کنید سپس با توجه به آن خانه خود را دکور کنید.

اولین نکته ای که برای خرید پرده پذیرایی باید به آن توجه کنید هماهنگی پرده با سبک خانه تان است به عنوان مثال در طراحی های مدرن به ندرت از پارچه های پر زرق و برق استفاده می شود و تمایل مردم بیشتر به سمت پارچه های ساده یا پرده های کرکره ای می رود، این در حالی است که پایه و اساس طراحی کلاسیک پارچه های براق با زمینه رنگی طلایی می باشد.

بهتر است قبل از خرید پرده راجع به جنس پارچه ها خوب تحقیق کنید تا با توجه به بودجه ای که برای خرید پرده پذیرایی در نظر گرفتید، بهترین انتخاب را داشته باشید. فقط به این نکته توجه کنید که پرده های کوتاه برای پذیرایی انتخاب هوشمندانه ای نیست حتی اگر پنجره شما قدی نیست می توانید برای یکدست کردن نور ورودی از زیر پرده ای استفاده کنید  و به سراغ پرده های بلند با عرض زیاد بروید؛ با این کار باعث بزرگ تر به نظر رسیدن سالن پذیرایی خود نیز می شوید.

در زندگی های شهری امروزی که خانه ها روز به روز نقلی تر می شوند باید برای ایجاد یک فضای گرم و صمیمی سعی کنید از فضای موجود استفاده بهینه کنید و از هر روشی برای دلباز تر جلوه دادن خانه خود کمک بگیرید.

اگر برای دکور کردن فضای پذیرایی خود به دنبال طرح های کلاسیک هستید؛ حتما پارچه های مخمل و ابریشمی موجود در بازار پرده جزء انتخاب های اول شما خواهند بود چون این پارچه ها از لحاظ جنس و جلوه مناسب ترین گزینه برای سبک های کلاسیک می باشند که شما می توانید با تهیه والان یا کتیبه باعث زیبایی دو چندان پذیرایی خود شوید. بهتر است در این مدل پرده ها یکی از پارچه ها ساده باشد تا پرده شما شیک تر به نظر برسد؛ همچنین ایجاد هماهنگی بین رنگ پرده و وسایل تان از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن دقت کنید.

در طراحی های مدرنیته شما گزینه های بیشتری برای انتخاب دارید چون محدودیت رنگ در این طراحی ها کمتر تعریف شده؛ به همین دلیل دست شما در انتخاب رنگ باز تر است؛ برای ایجاد هماهنگی بین پرده و دکوراسیون منزلتان می توانید پرده را هم رنگ یکی از وسایل پذیرایی تان بخرید یا از تناژهای مختلف یک رنگ در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید؛ در انتخاب رنگ به سایه ای که آن پرده در هنگام تابش نور خورشید در فضای داخلی خانه تان ایجاد می کند نیز دقت کنید تا بعد از نصب آن از رنگ محیط دلزده نشوید. در این سبک ها باید کمی جسور باشید تا بتوانید جلوه خاصی از پذیرایی خود بسازید به عنوان مثال یک نگاهی به پرده های کرکره ای بیاندازید، از مزایای این پرده ها می توان به تنظیم نور و شست و شوی آسان آن ها اشاره کرد، این نکته قابل ذکر است که رنگ و جنس کرکره ها با توجه به سلیقه شما نیز قابل تغییر است.

امروزه تنوع در طرح و رنگ پارچه ها به قدری زیاد شده که به راحتی نمی توان در این خصوص تصمیم گرفت به همین دلیل علاقه خود را در الویت قرار دهید سپس با توجه به آن دنبال طرح دلخواه تان باشید در غیر اینصورت تعدد رنگ و مدل انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. برای مثال اگر دوست دار طبیعت هستید می توانید از طرح هایی که الهام گرفته از طبیعت هستند، استفاده کنید و با گلدون های رنگی فضا را زیبا تر کنید؛ یا طرح دلخواه خود را روی پارچه چاپ کنید و از آن ها به عنوان کناره استفاده کنید.

یکی از فاکتور های تاثیر گذار در خرید پرده پذیرایی نقشه منزل شما می باشد. اگر عرض خانه تان کم است بهتر است از پرده های قدی بدون والان استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید باعث بلند تر به نظر رسیدن ارتفاع سقف خانه شوید؛ همچنین در انتخاب رنگ و جنس پارچه بیشتر به سراغ پارچه های حریری با رنگ های روشن بروید تا خانه دلباز تری نسبت به متراژ واقعی خانه تان داشته باشید. در مقابل اگر متراژ خانه تان بالاست به راحتی می توانید از پارچه های ضخیم تر مانند مخمل و ابریشم استفاده کنید بدون اینکه نگران تاثیر جنس پارچه بر اندازه خانه خود باشید. این پارچه ها را نیز می توانید در طرح های دلخواه متناسب با دکوراسیون خود سفارش دهید که البته این کار شاید کمی برایتان هزینه بر باشد اما ظاهری منحصر به فرد به پذیرایی شما می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *