اصول خرید پرده اتاق خواب

فهرست

در انتخاب پرده اتاق خواب باید به فاکتور های زیادی مانند مدل و رنگ سرویس خواب، رنگ دیوار ها و کف پوش و هم چنین میزان نوری است که در اتاق به آن نیاز دارید، توجه کنید چرا که در اتاق خواب به علت محدودیت در فضا کوچکترین اجزا هم به چشم می آیند و تاثیر به سزایی در جلوه اتاق خواب شما دارند.

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که برای خواب حتما باید اتاق تاریک باشد، وقتی صحبت از پرده اتاق خواب می شود قبل از رنگ و مدل پرده باید به جنس آن توجه کنید. برای ایجاد یک فضای مناسب برای خواب بهتر است انتخاب تان را به سمت پارچه های ضخیم ببرید چون علاوه بر تاریک کردن فضا به حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند و به عنوان عایق سرما نیز عمل می کنند؛ اگر به پرده های ضخیم علاقه ندارید یا پارچه ای متناسب با دکوراسیون خود پیدا نکردید، برای تاریک کردن اتاق خواب تان می توانید از زیر پرده ای های تیره نیز استفاده کنید.

تاثیر پرده بر جلوه اتاق خواب غیر قابل انکار است به طوری که اتاق بدون پرده ناقص و خالی به نظر می رسد، اگر طرفدار سبک مینیمال هستید بهتر است از پرده های چین پاکتی یا کرکره ای استفاده کنید اما پنجره را بدون پرده نگذارید.

برای خرید پرده اتاق خواب به این نکته هم توجه کنیدکه رنگ آن تاثیر بسزایی در روحیه و خلق و جوی شما دارد. تحقیقات زیادی در خصوص این موضوع انجام شده که ثابت می کند استفاده هرچه بیشتر از رنگ های آرامش بخش مانند سفید و آبی در دکوراسیون اتاق خواب موجب سلامت روان افراد می شود در مقابل رنگ های تند مثل قرمز و نارنجی موجب بالا رفتن سطح اضطراب در افراد می شود که این تاثیر بر روی کودکان دوچندان است.

یکی دیگر از فاکتور های مهم در خرید پرده توجه به ابعاد و اندازه فضایی است که پرده را برای آن تهیه می کنید. اگر فضای کافی در اتاق خواب دارید در انتخاب رنگ و جنس می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید به عنوان مثال می توانید برای کنترل نور ورودی از پرده های 2 پنل استفاده کنید یا با نصب والان یک تضاد رنگی خاص ایجاد کنید اما اگر فضای اتاق خواب تان محدود است بهتر است برای بزرگ تر و دل باز تر به نظر رسیدن اتاق از پرده های رنگ روشن و تک پنل استفاده کنید تا جلوه بهتری از اتاق خواب خود بسازید.

اگر به فکر ایجاد یک تغییر در اتاق خواب خود هستید با استفاده از والان با کم ترین هزینه ممکن می توانید جلوه متفاوتی به اتاق خواب خود ببخشید. خیلی از افراد تاثیر پرده در زیبایی اتاق را دست کم می گیرند اما بعد از تعویض پرده تازه متوجه اهمیت این موضوع می شوند.

در هنگام خرید پرده اتاق خواب می توانید یه نگاهی به پارچه های طرح دار نیز بیاندازید. در خرید این پارچه ها باید دقت زیادی به خرج دهید چرا که طرح روی پارچه باید متناسب با دکوراسیون داخلی شما باشد مثلا اگر به پارچه های گلدار علاقه دارید می توانید پرده و رو تختی تان را با هم هماهنگ کنید یا از یک گل با رنگ های متفاوت استفاده کنید؛ برای جلوه بیشتر نیز می توانید از گل های مصنوعی یا طبیعی در کنار تخت تان استفاده کنید.

برای خرید پرده باید به هزینه های بعدی آن ها توجه کنید تا هزینه های مازاد بعد از خرید آن را متحمل نشوید. اولین نکته نصب آسان پرده می باشد به طوری که خودتان بتوانید آن را به چوب پرده وصل کنید و  بعد از هر بار شست و شو  نیاز به یک فرد متخصص برای نصب نداشته باشید، نکته بعدی در خصوص نحوی شست و شو آن است، مثلا پارچه های ظریف تر نیاز به تخصص بیشتری برای شست و شو دارند در مقابل می توانید پارچه های ضخیم را بدون نگرانی با ماشین لباس شویی بشویید؛ در آخر هم به میزان مقاومت پارچه در برابر آفتاب دقت کنید، تابش مستقیم نور خورشید به پارچه موجب پوسیدگی زودرس آن می شود، شما می توانید برای افزایش طول عمر پرده اتاق خوابتان و صرفه جویی در هزینه از زیر پرده ای استفاده تا هم رنگ پارچه به درستی و بدون انعکاس نور مشخص شود و هم مدت طولانی تری از خرید پرده جدید بی نیاز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *