قیمت پارچه پرده چگونه محاسبه می ‌شود؟

فهرست

به دلیل تنوع بالای پارچه پرده معمولاً سؤالات زیادی در رابطه با این‌که قیمت پارچه پرده چگونه محاسبه می‌شود وجود دارد؛ بنابراین برای تخمین این هزینه باید ابتدا اقدام به اندازه‌گیری عرض و طول پنجره مورد نظر کنید. علاوه‌بر این نوع پرده و جنس انتخابی شما نیز در قیمت آن مؤثر خواهند بود. به عنوان مثال در صورتی که از پرده‌های پارچه‌ای یا پرده‌های مکانیکی استفاده کنید باید هزینه‌های متفاوتی را بپردازید.

پرده ‌های مکانیکی

پرده‌هایی مانند لوردراپه، شید پلیسه و انواع پرده‌های کرکره‌ای زبرا در دسته پرده‌های مکانیکی طبقه‌بندی می‌شوند. معمولاً پرده‌های مکانیکی در مقایسه با سایر پرده‌ها، امکان محاسبه قیمت آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. به این منظور نیاز است تا اقدام به اندازه‌گیری طول و عرض پنجره نمایید و سپس ۲ عدد به‌دست آمده از طول و ارتفاع را در یکدیگر ضرب کنید. عدد به‌دست آمده را در قیمت مورد نظر ضرب نموده تا بتوانید به این روش قیمت هر مترمربع از پرده‌های مذکور را بیابید.
معمولاً از پرده‌های مکانیکی برای پرده اتاق خواب یا پرده آشپزخانه استفاده می‌شود. البته بسیاری از افراد از این نوع پرده‌ها به عنوان پرده اداری نیز استفاده می‌کنند. نکته‌ای که در رابطه با مدل‌های لوردراپه و زبرا و همچنین دو مکانیزم وجود دارد این است که در صورتی که مساحت تخمین ‌زده شده کمتر از یک‌متر و نیم باشد، قیمت براساس یک‌متر و نیم محاسبه خواهد شد.
به بیان دیگر برای محاسبه قیمت در صورتی که مساحت کمتر از یک‌متر و نیم باشد هزینه همان مساحت یک‌ونیم ‌متر از مشتری اخذ می‌گردد. در پرده‌های دو مکانیزم نیز پرده‌هایی را که دارای حاشیه پایین هستند و ارتفاع کمتر از ۲ متر دارند، در زمان محاسبه قیمت همان دو متر را در نظر می‌گیرند. در رابطه با پرده‌های کرکره‌ای فلزی نیز محاسبه قیمت بر مبنای یک‌ونیم ‌متر است.

 

قیمت پارچه پرده

 

پرده‌ های پارچه‌ای

یکی دیگر از پرده‌هایی که بیشتر به عنوان پرده آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد یا حتی در زمان خرید به جهت پرده پذیرایی بیشتر انتخاب می‌گردد پرده‌های پارچه‌ای هستند. برای محاسبه قیمت این پرده‌ها در وهله اول لایه نخستین یا همان آستر را اندازه‌گیری می‌کنند. برای محاسبه هزینه و قیمت آستر باید عرض پنجره را با عدد ۳۰ سانت جمع کنید و عدد به‌دست آمده را در قیمت پارچه ضرب نمایید.

به عنوان مثال در صورتی که عرض پنجره شما سه متر باشد باید این عدد را با ۳۰ سانت جمع کرده و سپس عدد به‌دست آمده را در قیمت پارچه ضرب کنید. نکته دیگری که در رابطه با محاسبه قیمت پارچه پرده‌ای وجود دارد این است که اگر لایه اصلی پرده آسترکشی باشد، محاسبه قیمت آن به اندازه زمینه اصلی خواهد بود. برای به‌دست آوردن محاسبه قیمت لایه دوم پارچه پرده، عرض پنجره در دو و نیم تا سه برابر ضربه می‌شود؛ سپس عدد به‌دست آمده را در قیمت پارچه ضرب خواهند کرد. لازم به ذکر است که این قیمت برای مدل‌های دوخت ساده‌دوزی یا پلیسه است.
توجه داشته باشید که متراژ لایه دوم یا زمینه اصلی در پارچه پرده به تعداد چین‌های آن نیز بستگی دارد. برای محاسبه یک پرده پرچین باید عرض پنجره را اندازه‌گیری کنید و آن را در ۳ ضرب نمایید و در صورتی که یک پرده کم‌چین مد نظر دارید، باید عرض پنجره را در دو و نیم ضرب نمایید.

قیمت پرده با توجه به رنگ

رنگ پارچه پرده یکی دیگر از پارامتر‌ها و فاکتور‌هایی است که در زمان خرید پرده باید به آن توجه داشته باشید. در واقع بسیاری از افرادی که قصد خرید پرده پذیرایی را دارند باید عوامل مختلفی مانند رنگ دیوار و هماهنگی آن با مبلمان یا فرش را در نظر بگیرند. در رابطه با انتخاب رنگ پیشنهاد می‌شود تا در صورتی که دیوار‌ها یا دکوراسیون کلی منزل شما به رنگ روشن هستند، از پرده‌های رنگی استفاده کنید، در غیر این صورت نیاز است تا از پرده‌های سفید یا کرم بهره ببرید. به بیان دیگر بهتر است تا یک تضاد رنگی در دکوراسیون به واسطه پرده به‌وجود بیاورید.

بسیاری از پرده‌هایی که به رنگ بنفش و سرخابی هستند موجب به‌وجود آمدن یک انعکاس نوری به رنگ صورتی کم‌رنگ در اتاق خواهند شد. این رنگ می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و یک فضای کاملاً صمیمانه را در اتاق به‌وجود بیاورد. در نظر داشته باشید اگر از یک پرده با تناژ رنگی سبزتیره استفاده کنید می‌توانید از یک انعکاس نوری سبز روشن بهره ببرید. این رنگ علاوه‌بر این‌که حس طبیعت و سرزندگی را به انسان می‌دهد، سبب می‌گردد تا محیط از فضایی گرم و آرام برخوردار باشد. در رابطه با هزینه‌های پرده با در نظر گرفتن رنگ آن‌ها، لازم به ذکر است که معمولاً قیمت پرده‌های سفید یا کرم در مقایسه با پرده‌های رنگی ارزان‌تر هستند.

 

قیمت پرده

 

قیمت پرده با توجه به جنس

از عوامل بسیار مهمی که در قیمت پرده تأثیر مستقیم و به‌سزایی خواهند داشت می‌توان به جنس، طرح و کیفیت آن‌ها اشاره کرد. به همین دلیل نمی‌توان بازه قیمتی خاصی را برای پرده‌ها در نظر گرفت؛ چراکه تنوع در آن‌ها بسیار زیاد است. پارچه‌های خارجی و وارداتی در مقایسه با پارچه‌های ایرانی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
با در نظر گرفتن جنس پرده‌ها می‌توان گفت که پرده‌های ابریشمی به عنوان گران‌ترین و پرده‌های پنبه‌ای به عنوان ارزان قیمت‌ترین پرده‌ها شناخته می‌شوند. بسیاری از مواقع از پرده‌های ابریشمی به عنوان تزئین پنجره‌های پذیرایی استفاده می‌گردد و بیشترین کاربرد پرده‌های پنبه‌ای برای نقاطی از منزل است که کمتر در معرض دید هستند.

کلام پایانی
در قیمت پارچه پرده عوامل بسیار زیادی نقش دارند که از مهم‌ترین این آن‌ها می‌توان به قیمت دوخت پارچه و جنس آن اشاره کرد. علاوه‌بر این در برخی از مواقع رنگ پارچه پرده نیز در قیمت آن تأثیر‌گذار است. مسلماً برای محاسبه قیمت پارچه پرده باید طول و عرض و محل نصب را مورد بررسی قرار داد. اگر سؤال شما نیز در رابطه با این است که قیمت پارچه پرده چگونه محاسبه می‌شود، باید به این موارد توجه داشته باشید تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید تخمینی از قیمت حدودی پارچه پرده به‌دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *