آشنایی با پرده حریر

فهرست

دکوراسیون سالن پذیرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پرده در زیبایی آن نقش به سزایی دارد. یکی از پرکاربردترین و با ارزش ترین پارچه ها، پارچه های حریر هستند. این پارچه ها هم در استایل کلاسیک و هم استایل مدرن بسیار پرطرفدار هستند. پارچه های حریر بافت ظریف و نازکی دارند و نور را به خوبی از خود عبور می دهند و حتی هنگامی که پرده کشیده شده است نیز فضای اتاق درخشان، پر نور و بزرگ تر از آن چه هست به نظر می رسد.
استفاده از پرده های حریر ظاهر شیک و زیبایی به فضای مورد نظر شما می دهند؛ از این رو بیشتر در سالن های پذیرایی از پرده هایی با این جنس استفاده می شود؛ اما بر خلاف آن چه تصور می شود، این پرده ها تنها مختص سالن های پذیرایی نیستند و برای پنجره های کوچک نیز به کار می روند. شما می توانید با استفاده از پارچه های حریر به عنوان پرده آشپزخانه، جلوه خاصی به این فضا ببخشید.
پارچه های حریر از نخ ابریشم تشکیل شده اند. بر اساس یک افسانه قدیمی، ابریشم برای نخستین بار در 5 هزار سال پیش، توسط پادشاه چینی کشف شد. این گونه نقل شده است که روزی پادشاه چین برای نوشیدن چای زیر سایه درخت توتی نشسته بود که ناگهان پیله ابریشمی از روی درخت به داخل فنجان او می افتد و به دلیل گرم بودن چای بلافاصله باز می شود. پادشاه با دیدن نخ بریشمی در نور به آن علاقه مند شده و شروع به تولید نخ و پارچه ابریشمی می کند. به مرور زمان این پارچه ها به سراسر نقاط جهان از جمله ایران راه می یابند.
پارچه های حریر و ابریشمی زیبا، با کیفیت و مستحکم هستند. ابریشم به عنوان قوی ترین و محکم ترین فیبر طبیعی شناخته می شود و مقاومت کششی بالایی دارد و نکته جالب آن است که استحکام هر فیبر ابریشم با سیم آهنی به همان قطر برابری می کند. پارچه های ابریشم موجود در بازار به دو دسته پارچه های ابریشمی طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. طبیعتا که پارچه ها ابریشمی مصنوعی هرگز کیفیت و کارایی پارچه های ابریشمی طبیعی را نخواهند داشت. پارچه های حریر باکیفیت لطافت و زیبایی خیره کننده ای دارند. این پارچه ها علاوه بر پرده پذیرایی، به عنوان پرده اتاق خواب نیز کاربرد دارند.
برای خرید پرده حریر و دریافت مشاوره رایگان به سایت آقای پرده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *