آشنایی با پرده مخمل

فهرست

سال ها است که حضور پر رنگ پارچه های مخمل در عرصه های مختلف در حوزه مد و طراحی به چشم می خورد. تولید این پارچه ها علاوه بر زمان بر بودن به شدت هزینه بر هم هستند که این خود یکی از اصلی ترین دلایل گران بودن این پارچه نسبت به بقیه پارچه های موجود در بازار است. پارچه های مخمل از حیث قیمت محبوبیت کمتری بین عموم مردم دارند و کمتر کسی برای خرید پرده به سراغ این پارچه ها می رود.

در گذشته برای خرید پرده پذیرایی بیشتر به سراغ پارچه های مخمل می رفتند؛ چون اصولا خانه ها بزرگ بود و پنجره ها سرتاسری و از سبک کلاسیک برای چیدمان منازل استفاده می شد؛ اما امروزه با توجه به تغییراتی که در اثر گذشت سال ها در ذوق و سلیقه مردم ایجاد شده از پارچه مخمل برای پرده اتاق خواب هم استفاده می شود. خرید پرده اتاق خواب مناسب تاثیر به سزایی بر روی روحیه شما و حتی آرامش ذهن شما دارد؛ به همین دلیل به توصیه روان شناسان از رنگ های آرامش بخش مثل سبز آبی زرد برای اتاق خواب استفاده کنید.

به طور کلی پارچه های مخمل مات هستند. اما میزان براقی یا ماتی پارچه به میزان پنبه، کتان و ابریشم موجود در آن ها بستگی دارد که در کارخانه های مختلف با توجه به طرح و رنگ پارچه متغییر است. همچنین میزان ابریشم تعیین کننده قیمت پرده های مخمل است؛ هر چه ابریشم موجود در پارچه بیشتر باشد، پارچه مرغوب تری تولید شده و به طبع قیمت آن گران تر می شود.

این پارچه ها به خاطر بافت متراکم خود بیشترین میزان حفظ حریم خصوصی را دارند؛ بنابراین شما را از خرید زیر پرده ای و هزینه های مازاد در این خصوص بی نیاز می کنند. نور گیری کم پارچه های مخمل باعث تاریک شدن اتاق شما می شود؛ همین موضوع در نگاه اول شاید جزو معایب پارچه های مخمل به حساب آید، اما این پارچه ها یک محیط ایده آل از لحاظ تنظیم نور برای خواب شما را فراهم می سازند. عایق بودن این پارچه ها نکته دیگری است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. در مناطقی که آب و هوای سرد غالب است، پارچه های مخمل طرفداران بیشتری دارند؛ چون از ورود هوای سرد به داخل اتاق از طریق پنجره ها جلو گیری می کنند و به تنظیم دمای اتاق خواب کمک می کنند.

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت دوخت و پارچه حتی امکان چاپ طرح های مختلف بر روی پارچه های مخمل نیز وجود دارد و این کار محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ طراحان داخلی با توجه به سلیقه مشتری و دکوراسیون پذیرایی آن ها و با در نظر گرفتن همه المان های تاثیر گذار از رنگ دیوار ها گرفته تا طرح و جنس پارچه مبل ها، پیشنهادهای هیجان انگیز زیادی برای طیف گسترده ای از سلیقه ها دارند؛ به همین منظور شما می توانید از مشاوره های رایگان آقای پرده استفاده کنید و از نمونه کارهای ما دیدن فرمایید تا انتخاب مناسب تری برای پرده پذیرایی خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *