چگونه پرده اتاق خواب را با سایر وسایل دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

فهرست

حتما تا کنون برای شما هم پیش آمده که در راهرو مغازه های پرده فروشی از تعدد مدل ها و رنگ ها سردرگم شوید به طوری که تصمیم گیری بین مدل های موجود برای تان سخت باشد. انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب به فاکتورهای زیادی از قبیل رنگ دیوارها، رنگ سرویس خواب و روتختی، اندازه پنجره و میزان نوری که شما در اتاق خوابتان نیاز دارید وابسته است؛ در کنار همه این موارد باید بودجه ای که برای خرید پرده اتاق خواب کنار گذاشته اید را هم در نظر بگیرید تا بتوانید متناسب با آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر دیوار ها و سرویس خواب تان دارای الگوی رنگی نود یا رنگ های خنثی مثل سفید، کرم یا خاکستری است، پیدا کردن پرده ای که با وسایل اتاقتان هماهنگ باشد کار چندان دشواری نخواهد بود.در این شرایط دست شما در انتخاب باز است و می توانید از هر جنس پارچه و هر رنگ پرده ای که دوست دارید استفاده کنید. در نهایت می توانید از وسایل تزئینی مثل شمع یا چراغ خواب هایی هم رنگ پرده تان است نیز برای جلوه بیشتر کمک بگیرید.

امروزه از پرده فقط به عنوان وسیله ای برای پوشاندن پنجره استفاده نمی شود؛ بلکه خیلی ها از پرده به عنوان یک جدا کننده برای قسمت های مختلف یک اتاق خواب استفاده می کنند. تنها نکته ای که در این سبک چیدمان وجود دارد انتخاب جنس مناسب برای پرده است. اگر اتاق خوابتان کوچک است با استفاده از پرده های حریر می توانید خطای دید ایجاد کنید و باعث بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق شوید.

اگر در اتاق خواب خود پنجره ندارید برای رفع این کمبود می توانید روی یکی از دیوارهای اتاق خود چوب پرده نصب کرده و آن دیوار را با پرده بپوشانید ؛ ترجیحا از پرده های ساده استفاده کنید که بتوانید آن ها را برای تزئین سقف هم به کار گیرید.

طرفداران سبک کلاسیک از این کار برای سلطنتی جلوه دادن اتاق خواب نیز استفاده می کنند. این کار به خاطر میزان پارچه مصرفی شاید برایتان کمی هزینه بر باشد اما تاثیر به سزایی در دکوراسیون اتاق شما دارد.

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که سادگی را برای اتاق خواب خود نمی پسندید، پیشنهاد ما به شما این است نگاهی به پارچه های طرح دار برای پرده اتاق خواب خود بیاندازید. درست است که استفاده از این پرده ها به جسارت خاصی نیاز دارد؛ اما باعث منحصر به فرد به نظر رسیدن اتاق شما می شود. بر خلاف دید عموم مردم هماهنگ کردن وسایل اتاق با این پرده ها کار ساده ای است؛ شما به راحتی می توانید از رنگ هایی که در پرده تان به کار رفته در بخش های مختلف اتاق مانند رو تختی و رو میزی استفاده کنید. همچنین فرش های ساده با رنگ های خنثی به عنوان کف پوش گزینه مناسبی برای سبک های مدرن محسوب می شوند. فقط تنها نکته ای که باید هنگام خرید پرده به آن توجه کنید رنگ دیوارها است؛ بهتر است برای جلوه بیشتر پرده از رنگ سفید یا شیری روشن برای دیوار ها استفاده کنید.

بسیاری از کسانی که به پارچه های ابریشمی و حریر علاقه دارند، اصولا از پرده های چند لایه استفاده می کنند؛ در این مدل پرده ها شما باید خیلی محتاط عمل کنید؛ چرا که جنس رو تختی یا رنگ چراغ خواب از عناصر اصلی تاثیر گذار بر جلوه اتاق شما است. پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ های روشن برای این مدل پرده استفاده کنید و اتاق را با وسایل دیگر زیاد شلوع نکنید؛ چون پرده به اندازه کافی باعث آشفته به نظر رسیدن محیط می شود.

همان طور که می دانید رنگ ها تاثیر به سزایی که در روحیات افراد دارند؛ به همین دلیل علاوه بر در نظر گرفتن علاقه شخصی در انتخاب رنگ باید تاثیرات آن رنگ را بر روحیات خود در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال رنگ های تند مثل قرمز و نارنجی باعث ایجاد استرس در فرد می شود. به همین دلیل توصیه می شود که اگر به این رنگ ها علاقه دارید ترجیحا از آن ها برای پرده یا دیوارها استفاده نکنید؛ در مقابل رنگ های ملایم تر مانند آبی و سفید از اضطرب شما کم می کنند و به شدت آرامش بخش هستند؛ در نتیجه انتخاب مناسب تری برای پرده اتاق خواب خواهند بود. همچنین می توانید برای هماهنگ کردن پرده با وسایل اتاق خود از تناژ های مختلف یک رنگ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *