نکاتی در خصوص خرید پرده آشپزخانه

فهرست

آشپزخانه یکی اصلی ترین اجزای خانه می باشد که هر زن خانه داری بیشترین زمان خود را در آنجا صرف می کند به همین دلیل به قلب خانه نیز معروف است. برای چیدمان و دکور کردن آشپزخانه بهتر است  با تبعیت از قوانبن رنگ شناسی از رنگ های شاد و آرامش بخش استفاده کنید که موجب شادابی و افزایش روحیه اعضای خانواده می شود.

در دنیای مدرن امروز که خانه ها روز به روز کوچک تر می شوند ترجیح یک معمار حرفه ای برای استفاده حداکثری از فضای داخلی موجود طراحی آشپزخانه ها به صورت اپن است، درست است که با این کار خانه دل باز تر به نظر می رسد و فضای بیشتری به قسمت پذیرایی اختصاص داده می شود اما با این کار تمام جزئیات آشپرخانه به چشم می آید به همین دلیل نیاز است که به تمام جزئیات توجه کنید تا جلوه بهتری از خانه خود ارائه دهید.

برای خرید پرده آشپزخانه باید به جنس پارچه نیز دقت کنید چرا که مقاومت پارچه در برابر آفتاب، چرک تاب بودن در برابر روغن و دوده و میزان نور دهی آن بسیار مهم است، در کنار این موضوع رنگ پارچه یک فاکتور تاثیر گذار در زیبایی بصری آشپزخانه شما محسوب می شود. به عنوان مثال هرچه رنگ پارچه روشن تر باشد هماهنگ کردن بقیه وسایل با آن برای شما کار ساده تری خواهد بود.

از آن جایی که آشپزخانه فضایی پر از دوده و چربی است، پرده آن نیاز به شست و شوی مداوم دارد پس در انتخاب مدل پرده به این نکته توجه کنید که نصب آن آسان بوده و به تخصص خاصی نیاز نداشته باشد؛ به طوری که خودتان بتوانید از پس این کار بر بیاید تا برای هر بار شست و شو هزینه ای بابت نصب پرده نپردازید

برای هماهنگ کردن پرده آشپرخانه با دیگر اجزا می توانید از پارچه های طرح دار با پس زمینه سفید استفاده کنید که طرح های روی آن متناسب با دکوراسیون داخلی منزل تان باشد.

از محبوب ترین مدل ها برای پرده آشپزخانه می توان به انواع مدل های شید، والان و پلیسه اشاره کرد که هر یک دارای انواع مختلفی هستند. در کنار این مدل ها کسانی که به پرده های توری علاقه دارند به جای تور های چین دار یا ساده قدیمی امروزه به سراغ پرده های زبرا می روند. از مزایای این پرده ها می توان به نصب آسان، مقاوم در برابر آقتاب، تنوع بالا در طرح و رنگ و امکان تنظیم نور در آشپزخانه نیز اشاره کرد. پرده های زبرا از دو لایه پارچه و تور به صورت ترکیبی تشکیل شده اند که این موضوع امکان تنظیم نور ورودی از پنجره را به شما می دهند.

در خانه هایی که سبک کلاسیک چیده شده اند بیشتر از مدل های والان دار استفاده می شود، در حالی که در طراحی های مدرن پرده شید طرفدار بیشتری به خود جذب می کند.

هم چنین کسانی که سبک مینیمال را برای چیدمان خانه خود انتخاب می کنند، برای پرده آشپزخانه بیشتر به سراغ شید های بامبویی می روند؛ این پرده ها چون از جنس بامبوی طبیعی هستند در هنگام تمیز کاری باید خیلی مراقب شکننده بودن آن ها باشید؛ در کنار سختی هایی که برای نگه داری این پرده ها وجود دارد حس نشاط و سر زندگی که این پرده به فضای خانه می بخشد باعث شده که یکی از گزینه های مردم برای خرید پرده آشپزخانه باشد.

اگر فضای خانه شما سبک و سیاق سلطنتی دارد بهتر است که برای خرید پرده به سراغ پارچه های ضخیم تر و سنگین تر بروید تا چیدمان بخش های مختلف خانه شما با هم هماهنگ باشد.

یک باور غلطی بین مردم وجود دارد که فکر می کنند هرچه طول پرده بیشتر باشد جلوه ی زیبا تری از پنجره خواهند داشت اما امروزه با توجه به گرایش زیادی که مردم به سبک های مدرن پیدا کرده اند استفاده از پرده های نیمه برای آشپزخانه نیز باب شده که هم از نظر اقتصادی به صرفه می باشد و هم از نظر زیبایی جلوه خاصی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *